Tonton Animasi Dr. Slump Episode Temu Janji Angkasa Lepas

on 2 May 2014

Siri Animasi Dr. Slump - Temu Janji Angkasa Lepas. Tonton Kartun Animasi Bahasa Melayu. Dr. Slump Japanese Anime series illustrated by Akira Toriyama. Gelagat robot perempuan Norimaki Arare (Arale-chan) bersama Norimaki Senbe (Dr Slump) di Kampung Penguin. Tonton Dr. Slump Kartun Animasi dalam Bahasa Melayu. 

Tonton Animasi Dr. Slump Episode Temu Janji Angkasa Lepas

Dr. Slump: Temu Janji Angkasa Lepas


Video Animasi Dr. Slump ini dihostkan oleh Animemalay. Sila ke pautan Video Dr. Slump - Temu Janji Angkasa Lepas untuk proses Muat Turun.

Watch Online Dr. Slump Japanese Anime series

Dr. Slump berlatarkan Kampung Penguin (Pengin Mura), sebuah tempat yang manusia hidup bersama haiwan jadian serta antropomorfik serta berbagai objek ganjil. Di kampung ini, tinggalnya Senbe Norimaki (Norimaki Senbe), seorang pereka cipta (namanya diambil dari Senbe iaitu biskut nasi). Nama gelarannya ialah "Dr. Slump" 

Dr. Slump mencipta sebuah robot perempuan yang dia namakan Arale Norimaki (Norimaki Arare, juga dari nama arare, sejenis biskut nasi), dalam babak yang menjenakakan klasik kanak-kanak Itali Pinocchio (catatan: "Arale" merupakan ejaan peromanan Toriyama yang pertama untuk nama Arale). Oleh kerana Senbe merupaka pencipta yang cuai, robot tersebut memerlukan cermin mata. Arale sangat tak matang hinggakan boleh membawa seekor beruang ke rumah yang disalah sangkakan sebagai binatang peliharaan. Tetapi, dia turut memiliki kekuatan super. Secara umumnya, manga ini berkisar tentang kurang faham Arale akan kehidupan manusia dan ciptaan, cabaran dan percintaan Senbe. Dr. Slump Japanese Anime series - Temu Janji Angkasa Lepas.

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Web Log Is Me All Rights Reserved
Weblogisme Themes ByGlepor Nukilan Semulajadi